*Le@rn By HeaRt *

Young is not at all .. but 2 times .. one in the world and one in the hereafter ... it was quite fun 2 be a teen .. but, my life Teenagers will stop here .. coz i need a life of "manhood" ..i need to be tough, strong, matured 2 begin my career as my quotation responsibily .. .. so, no prince anymore but a man of the masterpiece Which conquer life as 'WORSHIP' .

Monday, August 1, 2011

aku Mahu cerita pasal Cinta Dunia & Akhirat :)

What is love? According 2 wikipedia la kan, Love is an emotion of strong affection and personal attachment.
Dari segi penghayatan diri aku sendiri, Cinta itu seperti Kalkulator. Its measure how much percent ur heart do an action. An action mean ur heart love to what? To Human, Environment, Things, Animal, etc.. Tat what we called Cinta Dunia..Namun Cinta "AKHIRAT' berbeza pulak..coz Cinta Akhirat juz Cinta kepada yg "SATU" yakni CINTA PADA ALLAH :) Aku percaya bagi yang muslim mesti confident n sokong statement aku nih..:)

But Cinta Dunia juga memerlukan cinta akhirat..Untuk memcintai dunia, Kita haruslah mencintai akhirat :)
Apa2 pun, utamakan yang satu :) Jika kita mengikut jalan yg benar, insyallah, cinta dunia kita dapat, begitu juga dengan cinta akhirat :)

Kenapa ek aku menulis entri ni? Tujuan aku ialah utk memperingati diri sendiri selain menyampaikan kpd org lain..Kita kan manusia biasa, mudah lupa kan..Dengan kehadiran bulan ramadan yg sgt indah ni, aku terfikir tentang cinta akhirat..coz aku merasa malu pada tuhan kerana aku seringkali mencintai dunia berbanding mencintai akhirat..Apa2 pun, muhasabah diri..semoga kita sentiasa dlm RedhaNya :) Amin

p/s: maaf kpd pmbaca2 blog "Konklusi Hati" if aku ada tersalah memberikan idea2 dlm blog ini..
      * Gud luck jgk kpd kwn2 aku yg sudah mula utk belayar :) Sabar n terus berusaha kwn2
      * Hope hari esk lebih baik dari hari ini
      * Salam ramadan
      *Senyum selalu

1 comment:

  1. cinta dunia ke mne la sangat nk banding ngn cinte Allah kekal smpai syurga:D BTW,EPY RAMADAN MUBARAK!pose jgn x pose.

    ReplyDelete