*Le@rn By HeaRt *

Young is not at all .. but 2 times .. one in the world and one in the hereafter ... it was quite fun 2 be a teen .. but, my life Teenagers will stop here .. coz i need a life of "manhood" ..i need to be tough, strong, matured 2 begin my career as my quotation responsibily .. .. so, no prince anymore but a man of the masterpiece Which conquer life as 'WORSHIP' .

Thursday, February 16, 2012

STRESS ?? Senyum je lah..Pasti ada jalan penyelesaian :)

Assalamualikum..apa khbr kwn2 smua..lama x update ..maaf agak bz.. em..knp ekh post entry sy pasal stress?
Adakah sy STRESS ? Perhap..haha.ntahla.. hanya sy sendiri yang mengalaminya.Jangan risau kwn2 smua..Im okay..juz neeed more strong..ehhe..kwn2 nak tau x, sbenarnya , stress ni ada puncanya n ada jalan penyelesainnya.. nak tau? jom, check it out with me ..k

Hidup ini sama seperti melalui jalanan menuju ke destinasi yang ditetapkan. Sesekali kita tersesat dalam mencari destinasi sebenar. Kadang jalan yang dilalui penuh liku dan simpangnya. Sesekali kita akan bertemu dengan lubang yang besar. Paling tidak jambatan yang kita mahu kita seberangi roboh sedangkan destinasinya sudah semakin hampir.  Tekanan yang dihadapi menjadikan kita runsing.


TIPS ATASI STRESS :) JANGAN LUPA AMALKAN YA KWN2 :)


*Biasakan diri berada dalam keadaan berwuduk
*Al-Quran jadikan amalan
*Solat Sunat
*Selalu berdoa kepada Allah
*Bersangka baik dengan Allah 
*Lakukan kegiatan luar seperti bersukan
*Amal diet dengan disiplin yang kuat
*Hargai kebolehan diri sendiri
*Cintai diri sendiri


# Terima kasih ya sudi membaca entri kali ni..  sy harap entri kali ini akan memberikan manfaat kepada kalian smua termasuk diri sy.. 


# Aku merasakan susah dlm hidup ini.. kadang2 aku fikir, aku akan gagal..tetapi bila aku cuba memikirkan ttg kesusahan, sampai bila aku x kan berjaya.. dan mungkin gagal itu pasti berlaku.


#Alhmadulilah..aku semakin kuat.. kesusahan yang aku hadapi membuatkan hati ku lebih cekal..terima kasih Ya ALLAH


# Jika suhu dkt USA 15 CELCIUS,, kini aku cuba beranikan diri utk bermain di europe walaupun suhunya 5 celcius.. Ya Allah , kuatkan la hatiku ya allah..keimananku.. 


#Bukan aku menginginkan utk berjauhan, tetapi itu rezeki ku..aku redha.. insyallah..rezeki itu akan memberikan kemudahan kepada keluargaku dan smua org2..kwn2 smua..doakan sy ya..


# Selamat belayar kepada kwn2 aku yg berada di mana2 sahaja..ingat ALLAH sentiasa bersamamu
#kepada kwn2 yg di darat, selamat belajar dan berjaya dlm kehidupan anda ya :)







Apa2 pun pandangan manusia , mesti ada perbezaan kerana akal kita x sama..tetapi pada Allah, kita semua adalah sama.. Belayar di lautan , melakukan tanggungjawab sbagai Ibadah.. aku bersyukur diberikan rezeki menjadi seorg pelaut !! Alhamdulilah..smile alwys kwn2.. jgn streess ye.. hehe :)

1 comment:

  1. Thanks untuk tips tu. Insya Allah boleh dipraktikkan bersama :)

    ReplyDelete