*Le@rn By HeaRt *

Young is not at all .. but 2 times .. one in the world and one in the hereafter ... it was quite fun 2 be a teen .. but, my life Teenagers will stop here .. coz i need a life of "manhood" ..i need to be tough, strong, matured 2 begin my career as my quotation responsibily .. .. so, no prince anymore but a man of the masterpiece Which conquer life as 'WORSHIP' .

Saturday, April 16, 2011

Kalau Berpacaran ~ Transformasi ~

Pacar boleh didefinisikan sebagai suatu hubungan in a relationship ( seperti dlm fb ) .. Ia digunakan oleh 2 media transformasi yg digelar cewek dan cowok. Berpacaran adalah fitrah manusia . Sejarah memainkan peranan yg penting dlm kewujudan transformasi ini. Kebelakangan ini kerap kita mendengar soalan tentang bolehkah sebenarnya bercinta dalam Islam, mungkin dek kerana terpengaruh dengan aluan nasyid nasyid longlai dan fatwa cinta di dalamnya, ramai pula orang ingin merasakan nikmat bercinta . Persoalan ini sebenarnya satu soalan yang agak sukar untuk dirungkai, apa lagi bagi orang yang tak punyai pengalaman .

Hal yg demikian, saya terpanggil utk menUPDATEkan Blog sy yg agak kejauhan dari empunya dek ketiadamasaan tuannya yg sdg menuntut ilmu. Masa cuti ini , saya berfikir mngenai Paramore.. Ramai peminat paramore di Msia rupanya..tp disini sy bukan mahu bercerita mgnai Paramore ttp mngenai kalau berpacaran. Paramore mrupkan french word yg bermaksud in the name of love ^ - ^

Kalau berpacaran, jgn ditunggu lama2. Niat yg baik harus diteruskan ..Org indon kata Terus Begitu Pak..
Jika ditunggu lama2, nanti lama2 dia diambil org. Ha, itu perhap..but jika lama2,, takut transformasi pacaran itu menjadi fitnah..Maknanya cinta itu pada asalnya satu fitrah yang bersih, cuma bila dicemari oleh nafsu dan dicampurkan dengan perkara terlarang yang mendorong ke arah maksiat besar, fitrah
boleh berubah menjadi fitnah pula. Di antara tujuan diciptakan perasaan ini adalah untuk menguji perempuan dan lelaki, sepertimana firman Allah dalam surah Al-Furqan: (( dan kami telah jadikan sebahagian kamu dengan sebahagian yang lain fitnah, adakah kamu melihatnya? Sesungguhnya Tuhanmu Maha Melihat )).

Saya sendiri mempunyai perasaan cinta. Itulah lumrah, Jangan dimarah pada org yg bercinta, Kerana Mmg wujud perasaan antara adam dan hawa..Itulah dinamakan sejarah manusia sejak dari Nabi Adam lagi transformsi pacar bermula..Ha, siapakah pacar sy..X boleh dibilang jika dibilang, nanti sy mnjd kembang~~ lalala..bukan apa... kami mmpunyai privasi..Betul x syg?? Huhuhu..

Gimananya cara kalau berpacaran..Mcm ini caranya.. Kita mmpunyai agama2.. Apapun dlm hdup kita, kita kena letakkan agama di hdpn skali..yg pertama2 pertamanya..coz Agama kita adalah pandua kita. Boleh pandang2, jgn pegang2,duduk renggang2, Barulah bertambah syg.. Betul x kwn2???

Biar malu2, biar segan2, kerana malu itu perisai org beriman.. Kalau berpacaran jgn tunggu lama2..Ha, kalau dah berkenan, kenalkan pada ayah dan ibu, hantarlah rombongan meminang dgn segera, kalau terlambat, hai kekasihmu disambar org la jwb nye..ekekeke

haizzz, kita sambung cerita ya , ttg transformasi pacar ini.. sAPA kenal ( syaitan ) ~ ini makhluk mmg banyak kejam oi...suka mnghasut umat islam..nama dahla syaitan, gemuk n kurus lak 2, x malu betul kan..so jika kita bercinta, dasarkan cinta itu pada tuhan :)

bAIKlah kwn2..update suda blog sy..hope tetuan n pepuan smua dpt mngmbil iktibar ttg transformasi in..Bersaama kita memperjuangkan reformasi terkini dalam merealisasikan impaian wahai pacar2 sekalian.. Salam mesra dari writter , adios n ngiti palage :) alwys

No comments:

Post a Comment