*Le@rn By HeaRt *

Young is not at all .. but 2 times .. one in the world and one in the hereafter ... it was quite fun 2 be a teen .. but, my life Teenagers will stop here .. coz i need a life of "manhood" ..i need to be tough, strong, matured 2 begin my career as my quotation responsibily .. .. so, no prince anymore but a man of the masterpiece Which conquer life as 'WORSHIP' .

Wednesday, November 30, 2011

ok.. now , it is a time .. & resepi biskut batik :) :)

Assalamualaikum wbt. Hai kwn2.. Apa khabar u all.? Hope u all berada in PiNk oF hEalTh la.. btw.. today will be a last day i will be at Home.. Insyallah starting from tomorow, i will be going somewhere else for my task..ahha.. wat task ea? haaha..not la.. juz for my practical la.. insyallah tomorrow, i will fly to US.. I m not sure what time i will depart from KLIA.. Tomorow morning, i will attend a medical check up.. Ya Allah , hope dimudahkan urusan ku Esok hari.. Insyallah.. Nevus la nak belayar..Siyesly.. 1st time.. but.. i will face it as tis is my career.. Insyallah..i will sign on Eagle Turin.. Kapal ni kapal tanker..bawak minyak mentah.. so, i will attempt 1 year training.. hope, tis oppurtunity bring me a succesful in my life.. em.. barang2 smua dah pack..alhamdulilah.. Thanks mum n dad coz dh bnyk berkorban utk sy.. i love both n all of u .. Btw.. esk , mybe akak sy x dpt teman sy g airport..xpe..mybe x de rezeki kali ni..Akak sy ada class time 2 dekat uitm lendu.. this sem is a last sem for her.. papepun.. gd luck to her my beloved sista..

ok, now , talk bout biskut batik..actually saja je buat..juz nk bg adik2 n fmily mkn air tangan sy before sy pergi.. After tis , i will miss u damn so much ..im sorry my bro..my sista.. my dad n mum.. i had to go.. i have a responsibility..let me go ..n i juz ask a prayer for me...tat all.. doakan sy yek.. ok now.. mari kita lihat , cara2 nk buat biskut batik.. check it OUT ????

Bahan- bahannya :

1) Butetrcup
2) Coklat masakan
3) Susu lemak
4) Biskut Marie

Cara- caranya :

1) patahkan biskut
2) Panaskan kuali dan letak butter dengan coklat
3) Setelah butter n coklat cair , campurkan ia dgn susu lemak
4) stir up n relaks..haha
5) Tunggu 5 min kot atau lebih
6) dah siap..apa lagi ... tuang ke dlm bekas yg dipenuhi biskut
7) sejukkan ke dalam fridge..tahap beku tau suhu dia..haha...
TAdaaaaaaaaaaaaaa..dah siap..











p/s: doakan kemudahan sy disana.. Jumpa lagi..maafkan kesalahan sy :) thanks

4 comments:

  1. hahahh , tak sangka dis cake is very simple one .. yummy , suka sangat cake nih :D

    ReplyDelete
  2. awwwwwhhh sweetnya lelaki memasak.. :)
    hati2 naik kapal!

    ReplyDelete
  3. hati hati naik kapal kita akan brjumpa pada 1 tahun akan dtg jaga diri k ingat solat makan makanan yg halal jew tau

    ReplyDelete